Armand | roadcrew
Wat doet een verkoper in de evenementenbouw? Keihard werken. En met veel plezier. Armand Vendelbos (37) gooide ruim een jaar geleden het roer helemaal om. “Ik was het werken in sales helemaal zat.”
Zijn vriendin zag een oproep op Facebook van Easy eventcrew. “Zij kent de entertainment branche, werkte bij RTL en riep meteen, dit moet je doen. Ze vond het echt iets voor mij.” Zijn vriendin kent Armand blijkbaar erg goed, hij is meteen verkocht. “Het werk, de mensen, ik vond het meteen leuk.
Je bent lekker met je handen bezig in plaats van met je hoofd.
In de verkoop is er een hoop flauwekul, je bent bezig mensen iets aan te smeren. Dit is een compleet andere tak van sport, je maakt samen iets moois.”
Armand heeft er geen moeite mee dat wat hij maakt, ook weer wordt afgebroken. “Ha ha, nee dat is wat we doen in de evenementenwereld. In korte tijd zet je samen iets neer. Waar anderen dan een avond veel plezier aan beleven. En je ruimt het ook weer op.” Ervaring had Armand niet.
Je moet hard willen werken. De rest leer je wel in de praktijk.
Hij werkt het liefste als podiumbouwer. “Dat werk ligt me goed. Het is een apart wereldje waar ik goed in pas.” Hij draait zijn hand ook niet om voor andere klussen. “Ik ben net terug van een grote standbouwklus.” Zijn vriendin moet hem dan een paar dagen missen. Heeft ze spijt van haar actie om Armand aan te sporen voor Easy te gaan werken? “Nee hoor, ze heeft liever een gelukkige vent die er niet altijd is, dan eentje die doodongelukkig thuis zit.”
Als Armand vrij is, is hij wel het liefste thuis. “Je maakt soms lange dagen, werkt op de gekste tijden. Ik hoef in mijn vrije tijd niet zo nodig naar een concert ofzo. Ben wel een echt huismens. Samen hebben we 5 kinderen, dan is het fijn om gewoon bij mijn gezin te zijn.”
Liever een 9 tot 5 baan en nog meer thuis zijn? “Nee dat is echt niks voor mij, dan ben ik doodongelukkig.” Voorlopig loopt hij nog wel bij Easy rond. “Ik zou niet weten wat ik anders zou moeten doen. Als ik dit werk fysiek niet meer kan, blijf ik wel in de evenementenwereld. Iets op productie en technisch niveau. Er is genoeg te doen.”